Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

Prime Choice Funding, Inc. complaints

17852 East 17th Street Suite 107
Tustin, CA 92780
| Get Directions

(714) 744-0200

http://www.primechoicefunding....

Customer Service: Monday Through Friday 7:00 AM-6:30 PM PST

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$711,956.00

Total Amount Settled:
$0.00

Complaint Experience

100%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Our complaint history for this company shows the company gave proper consideration to complaints presented to them.

Read More

Complaint Closing Statistics

10 complaints against Prime Choice Funding, Inc. closed in last 3 years.
Complaints Type of response
0 Making a full refund, as the consumer requested
1 Making a partial refund
6 Agreed to make an adjustment
1 Refusing to make an adjustment
2 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
0 Unanswered

10 complaints against Prime Choice Funding, Inc.

Sort by

5/25/2021

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $387,000.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

4/6/2021

Our experience was horrible we were supposed to get a 2.75 and we gave all required documents and they have been giving us the run around. We started our loan Oct, 26, 2020. They told us they were going to send it to another company because they took to long and now we never herd back. I called and left a a message for a manager. Still waiting for a responce. Resolution Sought Honor your 2.75 and the .05 loan origination fee. I have damages now intrest rate moved up significantly.

Read More

Company Response

5/4/2021

We have reviewed your file and have contacted you regarding your application. We do see that you have refinanced with a different lender. We apologize that we were not able to provide financing for you.

Read More

Customer Rebuttal

5/25/2021

Prime Choice resolved my issue. I'm very pleased with the outcome. My negative complaint was changed to a positive and I would go with Prime Choice in the future.

Read More

3/9/2021

RESPONSE: Agreed to make an adjustment Amount in Dispute: $272,000.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

2/17/2021

I have a loan that has been n process now for over 2 months. My file is a standard rate and term refinance and I have good credit and verifiable income. I have had 3 different loan officers contact me and a marketing rep that didn't know I had a loan in process. I have been promised three separate closing dates and have submitted all my documentation twice but my loan still isn't closed. I have had promises of follow up by the so called processor over the phone and they didn't follow through. Just an overall lack of professionalism when they stand to make money off me! I have names, dates and emails that I will share here and elsewhere depending upon the resolution. Resolution Sought I want my loan closed immediately and a refund of the cost of my appraisal for all this hassle. That's very reasonable all things considered.

Read More

Company Response

2/23/2021

Our management team is now directly involved in this matter. Your file has been reassigned to another processor and our Processing Manager will be contacting you directly. Our VP of Sales is also involved and monitoring this situation. We understand this has been a frustrating experience, but we appreciate you taking the time to bring this to our attention.

Read More